Ekonomi

Ulta hisseleri Jefferies’in artan rekabet nedeniyle not düşürmesinin ardından geriledi

Jefferies analistleri Ulta Beauty (ULTA) için tavsiyelerini “Al “dan “Tut “a düşürdü. Bu değişikliği, şirketin satış büyümesi için daha muhafazakar bir beklenti ile gerekçelendiriyorlar; bu beklentinin orta tek haneli yüzde aralığında olmasını bekliyorlar. Bunu artan rekabete, daha az dinamik bir marka çeşitliliğine ve genel ürün kategorisindeki stabilizasyona bağlıyorlar.

Piyasa açılmadan önce ULTA’nın hisse senedi fiyatı %1,5 oranında düşüş gösterdi.

Analistler, üst düzey makyaj sektöründeki büyüme oranının çift haneli büyüme oranlarından yüksek tek haneli ve düşük çift haneli rakamlar arasında bir aralığa yavaşladığını gözlemledi. Bununla birlikte, bu büyüme oranı pazar paylarını genişleten şirketler için hala güçlü kabul ediliyor.

Sephora yenilikçi stratejileri ve iyi planlanmış marka seçimi sayesinde önemli bir büyüme kaydetmiştir. L’Oréal, ilk çeyrekte geçen yılın aynı dönemine kıyasla satışlarında %9,4’lük bir artış bildirdi. Buna karşılık ULTA, üst düzey kozmetik ve saç bakım ürünleri gibi önemli ve kârlı sektörlerde pazar payı kaybetmektedir.

Ulta’nın üst düzey makyaj ürünleri yelpazesinde Clinique, Estée Lauder ve MAC gibi köklü markalar öne çıkıyor. Bu markalar birkaç yıldır pazar paylarında düşüş yaşamaktadır.

Ulta Beauty ürün yelpazesini çeşitlendirmeye çalışmış olsa da, daha küçük, daha az yerleşik markaların eklenmesiyle başarı elde edememiştir. Öte yandan Sephora, mevcut tüketici trendlerine uygun özel ve yenilikçi markaları başarılı bir şekilde bünyesine katmıştır. Ayrıca, analistler tarafından ULTA tarafından taşınan markaların birçoğunun ürünlerini doğrudan TJX Companies (TJX) gibi indirimli perakendecilere satmaya başladığı belirtilmiştir.

Analistler, tüketicilerin en son marka trendleri için Sephora’dan ya da Ulta Beauty’de sunulan aynı markaları üçte bir fiyatına satın almak için TJX’ten alışveriş yapmayı tercih ettiklerini belirtmiştir.

Analistler Charlotte Tilbury ve Sol de Janeiro gibi yeni markaların ULTA’nın işlerini canlandıracağına dair büyük umutlar besliyordu. Ancak ilk değerlendirmeler önemli bir etki göstermiyor.

Jefferies ayrıca ULTA’nın hisse senedi için fiyat hedefini 585 dolardan 438 dolara indirdi.

Bu makale yapay zeka yardımıyla üretilmiş ve çevrilmiştir ve bir editör tarafından gözden geçirilmiştir. Daha fazla ayrıntı için lütfen Hüküm ve Koşullarımıza bakın.

haber-gulyali.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu